FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Jakie typy reklam są monitorowane w systemie AdReport?

Monitorujemy reklamę display (flash, static, html5), mobile, video (Pre-Roll), mailing oraz content marketing.

Ile witryn jest monitorowanych w systemie AdReport?

Codziennie system sprawdza obecność reklam na ponad 5 000 witryn czołowych w polskim internecie, obejmujących zasięgiem ok. 95% polskich internautów. W bazie danych widnieje zapisanych ponad 15 000 adresów stron internetowych. Są to zarówno największe portale wraz z ich podstronami, różnego rodzaju serwisy branżowe oraz wszelakie inne witryny z dużą ilością odwiedzin według katalogu z badania Megapanel PBI/Gemius.

Szukam informacji o reklamach na danej witrynie, a jej nie ma w systemie AdReport. Czy można ją dodać do monitoringu?

Oczywiście, jest taka możliwość. W tym celu prosimy o kontakt z naszym zespołem poprzez formularz kontaktowy/e-mail/chat.

Według jakiego klucza monitorowane są witryny?

Wyselekcjonowana część witryn jest monitorowanych ręcznie przez zespół AdReport. Ponadto wszystkie są monitorowana przez boty, imitujące behawioralne zachowanie kilkudziesięciu użytkowników. Intensywność monitoringu poszczególnych stron internetowych zależy od ich popularności, ilości jej użytkowników i pozycji w katalogu z badania Megapanel PBI/Gemius.

Jak często odwiedzane są poszczególne strony?

Nie mamy ustalonej stałej liczby odwiedzin poszczególnych stron. Najczęściej odwiedzane są witryny z listy TOP500 z katalogu badania Megapanel PBI/Gemius, jest to kilkaset razy dziennie. Pozostałe witryny odwiedzane są losowo, każda przynajmniej kilkadziesiąt razy każdego dnia.

Jak często aktualizowane są dane w systemie AdReport?

Reklamy typu display, video i mobile z monitoringu automatycznego aktualizowane są co godzinę, natomiast reklamy typu mailing trzy razy dziennie. Reklamy wychwycone przez zespół AdReport w monitoringu ręcznym pojawiają się w systemie w czasie rzeczywistym.

Ile jest kampanii w bazie danych AdReport?

Monitorujemy rynek reklamowy w polskim internecie nieustannie od 2003 roku. Obecnie w systemie jest ponad 300 000 kampanii i każdego dnia dochodzi nawet 400 nowych pozycji.

Jakie dane są prezentowane w systemie AdReport?

W opisie kampanii znajdziemy takie informacji jak reklamodawca, reklamowany produkt, branża, czas trwania, hasło reklamowe, dodatkowo znajdziemy oryginalne kreacje reklamowe, a często także zrzuty ekranu oraz zrzutu stron docelowych.

Dlaczego nie wszystkie kampanie w systemie mają dokumentujące emisję zrzuty ekranu i zrzuty stron docelowych?

Zrzuty ekranu i zrzuty stron docelowych są wykonywane tylko i wyłącznie przez pracowników AdReport, gdy oni osobiście trafią na daną kreację reklamową. Duża część reklam jest wychwycona tylko i wyłącznie przez boty monitorujące.

Czy jest możliwość pobrania danych w formie raportu?

Dane publikowane w systemie AdReport można pobrać w wersji analitycznej w formie pliku .csv bądź w formie poszerzonej o kreacje (a także ewentualnie zrzuty ekranu i zrzuty stron docelowych) w formie pliku .zip.

Czy jest możliwość ustawienia powiadomień o nowych kampaniach na e-mail?

Każdy użytkownik posiadający konto w wersji płatnej może ustawić sobie alerty o nowych kampaniach dla poszczególnych użytkowników bądź branż. Powiadomienia mogą być w formie dziennej lub natychmiastowej.

Dlaczego gdy chce pobrać duży raport z systemu, system wyświetla informację o przekroczonym limicie kampanii?

Limity na ilość kampanii przy generowaniu raportów zostały nałożone z przyczyn technicznych. Ograniczeniami jest ilość danych mogących zostać zapisanych w pliku .csv oraz czas generowania raportu, który zwłaszcza w przypadku dużych raportów z kreacjami jest bardzo długi. Zalecamy w takim przypadku podział raportu na mniejsze części.

Jaka jest metodologia estymowania wydatków budżetowych?

Moduł systemu estymacji jest oparty na naszym autorskim modelu matematycznym oraz danych o wydatkach branżowych z raportu IAB/PwC AdEx. Przy szacowaniu brane są pod uwagę takie informacje jak długość czasu trwania kampanii, ich model oraz intensywność występowania. Publikowane dane to wydatki budżetowe netto, dane są prezentowane dla poszczególnych reklamodawców.

Kiedy publikowane są dane o estymowanych wydatkach budżetowych za dany miesiąc?

Informacje o wydatkach budżetowych za poprzedni miesiąc zwykle pojawiają się pierwszym pełnym tygodniu danego miesiąca.

Jak badana jest widoczność kampanii?

Widoczność kampanii jest szacowana na podstawie umiejscowienia na stronie wykrytych przez system kreacji.

© Ströer Polska Sp. z o.o. | Polityka cookies | FAQ | Regulamin